čo robíme referencie ventilátor kariéra kontakt

Z Dánska do 2CREATE - stáž na celé tri mesiace

Ako som si vyboxoval stáž v 2CREATE

Začalo to jednoduchým rešeršom ako v univerzitnej knižnici pri hľadaní výrazu, ktorý ťa má nasmerovať k tej správnej knihe. Avšak jediné, čo som potreboval vytiahnuť zo zozbieraných kníh, bolo meno autora a jeho kontent.

Pri hľadaní stáže som mal na mysli len jedno, a to, mať skúsenosť s agentúrou, ktorá pochopí moje kreatívne zmýšľanie, zmysel pre originalitu a potrebu odlíšiť sa od ostatných. V 2CREATE zachytili a pochopili môj signál správy a po dvojcifernom čísle vymenených konverzácií sme sa dohodli na vykonaní stáže v jednej z najpreferovanejších agentúr v mojom zozname. Prečo najpreferovanejších? Skús si prečítať rozhovor s Martinom, kde pochopíš prečo som sa nevedel dočkať pracovať s týmto človekom a jeho tímom. https://sketcher.startitup.sk/martin-porada-2create-rozhovor/. Slovenský trh mi ponúkol po vyhľadaní desiatky kvalitných reklamných agentúr. To je len pre ilustráciu, na akom presýtenom trhu týchto služieb každý deň bojuješ o klientov vďaka svojím skúsenostiam a talentu. Jednoducho, vytvárať kreatívu a stratégiu, ktorá zarába. Čím komplexnejšia agentúra, tým väčší bič od konkurencie, ktorá ti neprestajne šliape na päty. A presne k jednému z vedúcich lídrov na trhu som sa dostal vďaka svojim vyboxovaným vedomostiam z dánskej vzdelávacej inštitúcie.

Špička aj bez klinca

Presne tri mesiace trvala moja stáž v reklamnej agentúre 2CREATE, ktorá pôsobí na trhu už trinásty rok a patrí medzi špičku na slovenskom trhu reklamných agentúr. Je úspešná aj napriek tomu, že sa (dosť neštandardne) nezúčasťňuje súťaži kreativity. Prečo to tak je a čím je 2CREATE pridanou hodnotou pre klienta som zisťoval každým dňom tráveným v tejto „drzo-kreatívnej“ agentúre. Už len ich self-promo hovorí o tom, ako sa nedá vyhovieť každému a niekedy je potrebné klientovi jednoducho vlepiť facku s nápadmi a stratégiou, ktorá ho preberie z mikrospánku. Aj takto si predstavujem rebéliu v presýtenom prostredí.

Bez očakávaní ďalej zájdeš

Musím povedať, že sa snažím ísť do situácií takéhoto typu bez očakávaní. A preto, všetkému čo zaváňalo príležitosťou, som nastavil nos a nasával. S agentúrou som sa dohodol na tom, že nebudem zaradený do žiadneho oddelenia, čo mi umožňovalo sa zaradiť tam, kde mi najlepšie vyhovovalo naberať skúsenosti. Prvý týždeň som lietal ako vtáča medzi oddeleniami; offline accounti, digital accounti, grafici, programátori a social-media makači, plus ľudia, ktorí majú na starosti tvorbu stratégií a obchod. Tieto oddelenia fungujú ako jeden celok, ktorý udržujú každodennými mítingami a najvyvinutejšími komunikačnými platformami.

Záver – kultúra nadovšetko

Ako som sa potuloval tými tromi mesiacmi v reklamnom priemysle, zistil som, že kreatívne myslenie musíte v sebe objaviť a vedieť ho využiť. Je veľmi ťažké vytvoriť tím, s ktorým nielen dosiahneš, ale sa aj dlhodobo udržíš v top 10 na Slovensku. A to v 2CREATE dokážu práve tým, že na pozície obsadzujú tými najšikovnejšími a najtalentovanejšími. Snažia sa, aby kultúra pracovného prostredia bola príťažlivá a dokázala udržať angažovanosť a spokojnosť zamestnanca. A ako nás učili dánski profesori z praxe, spokojní zamestnanci tvoria základ spokojnosti zákazníkov. Presne pre toto chodia klienti klopať na dvere 2CREATE.

Moje pôsobenie v reklamnej agentúre sa stalo každodenným expedičným výletom. Porada sem, porada tam, natáčanie spotu sem, tvorba grafického dizajnu tam, posty na Facebook či Insta ani sem a ani tam 2CREATE tím využíva svoje kreatívne myslenie tak isto ako nohy na chodenie. Nonstop. A keď zastanú, naberú energiu na ďalšiu kreatívu. Videl som pri prezentáciách novej stratégie ako sa dlhoročné skúsenosti odzrkadľujú na uchvátených očiach klienta. Precízna príprava na klientove emócie vyšla, môže sa ísť pracovať. Každý vie, čo má robiť a čo nerobiť. Keďže sa v agentúre dbá na sústavný flow, tak sa dbá aj na to, aby sa počas pracovnej doby našiel čas aj na rozptýlenie a zábavu. Motivácia pracovať v 2CREATE zaručuje určite kultúra pracovného prostredia, vytváraná Martinovým prístupom k svojim zamestnancom. Tak isto zaručil svojim accountom, že nemusia chodiť k potenciálnym klientom klopať na dvere. Ale naopak, sústreďujú sa na spokojnosť pridelených klientov. Grafikom a programátorom zase znesie modré z neba. Neubije ich tvorbou pre jedného klienta, ale v 2CREATE majú niekoľko rokmi vycibrených postupov k prideľovaniu projektov, aby ľudia nevyhoreli. Okrem iného, je tu zaistený osobný odborný rast každého zamestnanca, čo je motivácia pre každého mladého človeka.

Od začiatku som si predstavoval, ako bude moja kreatívna myseľ na osoh agentúry a ako tu všetky nové kampane čakali na týpka z Dánska. Nuž, môžem vám povedať, že vymyslieť, spracovať, vyjadriť, pochopiť a nakoniec predať tú správnu kreatívu si vyžaduje dlhoročné praktizovanie v blízkosti ľudí, ktorí tým naozaj žijú. A presne títo ľudia sa nachádzajú na Hálkovej 9, v Bratislave. 2CREATE je rebelom na slovenskom trhu reklamných agentúr. Pri spolupráci na rôznych projektoch sa mi overilo, že tento hráč sa nebojí vystrčiť rožky z ulity a ponúknuť klientovi aj to, čo absolútne nečakal. Nie nadarmo si vytvorili slogan: „Spolupráca s 2CREATE môže vážne poškodiť vašu konkurenciu.“

Ďakujem 2CREATE za ich venovaný čas

Váš Romák

Roman.jpg

 

Páči sa ti, čo robíme?
Ozvi sa nám a radi pomôžeme aj tvojej značke.

odoslať