Aj v biznise platí, že si treba dávať pozor na to, o čom snívame. Môže sa to splniť! V prípade exponenciálneho rastu, ktorý príde skôr, než sme pripravení, sa zo sna prebudíme do nočnej mory.
Zabudnite na prežitok, že marketingová agentúra je váš „kamarát (len) do dažďa“ partner, ktorého expertízu najviac oceníte, keď biznis stagnuje. Z vlastnej praxe môžeme potvrdiť, že výzva pre (akokoľvek skúsených) marketérov nie je o nič menej náročná, keď majú strategicky usmerňovať firmu, ktorá práve „žije svoj sen“ a prechádza skokovým rastom.

Rýchlo a... TAKTICKY!
Použijeme paralelu so známou hollywoodskou filmovou sériou. Ak je jazda rýchla a zbesilá, jasné, vie byť vzrušujúca, ale ten risk naozaj vynikne len na striebornom plátne. V realite je rozumnejšie s narastajúcou rýchlosťou zmeniť prístup zo zbesilého, založeného na krátkozrakých, na okamžitý zisk orientovaných rozhodnutiach, na taktický.
Takto napísané to vyzerá jednoducho, tak prečo je to problém, ktorý sa vyskytuje zas a znova, naprieč všetkými segmentmi podnikania a trápi mladé ambiciózne startupy, ako aj dekády zabehané spoločnosti po generačnej výmene vedenia?

Potrebujete zmenu perspektívy
Stručná odpoveď: lenivosť adaptovať sa. So silou, akou poháňate papierové lietadielko, však žiadnu raketu hore nedostanete. Jediným funkčným palivom je schopnosť briskne a pružne reagovať na zmeny, ktoré v prípade skokového nárastu môžu byť naozaj zásadné a ovplyvnia každý proces, každého človeka vo firme.

Viete, kto má rád zmeny? Nikto. Ako živočíšny druh sme biologicky predprogramovaní, aby sme reptali, keď máme zmeniť, na čo sme zvyknutí. V prípade zakladateľa a CEO firmy je averzia k zmenám ešte intenzívnejšia, keďže vyžaduje nutnosť prekopať a preklopiť práve tie návyky, ktoré doviedli jeho biznis na výslnie. Práve toto je moment, kedy oceníte fresh pohľad zvonka, odborný a nezaujatý, preto objektívny. Pohľad marketingovej agentúry.
Podľa údajov Svetového ekonomického fóra by mala komerčná a spoločenská hodnota digitálnej transformácie do roku 2025 presiahnuť 100 biliónov eur. Prečo sa táto prognóza týka aj vás a vášho rýchlo rastúceho biznisu, sa dočítate tu.
Krizovky na spadnutie
Tam, kde CEO vidí vavríny a príležitosť na zaslúžený šlofík víťaza, registruje jasnozrivý tím marketérov hneď niekoľko súbežne klíčiacich krízových situácií, ktoré bude v krátkom čase potrebné hasiť na B2C, B2B aj B2E leveli.

Zamestnanecké jadro sa prehreje a vyhorí kvôli preťaženosti, pretože zlučovanie pozícií môže fungovať v 10-člennom tíme, ale určite nie v 100-člennom.

Harward Business Review uvádza, že až 88 % uchádzačov o job sa stáva obeťou odfláknutého onboardingu, čím firma prichádza o peniaze, reputáciu aj talent.
Máte čas pýtať sa, čo je dôležité?
Ak sa biznis dostane do strmej fázy krivky exponenciálneho rastu, v oku hurikánu expanzie by sa mali v pokoji riešiť existenčné a pre budúcnosť firmy esenciálne strategické otázky.

Jedna z kníh biznis kouča Marshalla Goldsmitha má názov „Čo vás dostalo sem, vás nedostane tam“.
V biznis džungli prežijú len pripravení
Ako teda dať vášmu biznisu adekvátnu formu a obsah, ktoré budú up-to-date nielen v kontexte aktuálneho hospodárskeho rastu, ale aj celého pridruženého ekosystému všetkých účastníkov.

Nie je to žiadne šarlatánstvo, hoci je pravda, že na termín „beyond“ máme v 2CREATE patent.
Martin PORADA, CEO 2Create