Skúsme sa na chvíľu zasnívať pri predstave, ktorá odporuje vyššie uvedenej analógii, a teda že marketing JE prázdninový rezort. S príchodom nesezónnych dní a odchodom posledných turistov majiteľ zamkne a nič ďalšie nerieši. V novej sezóne opäť otvorí, povymetá pavučiny, vyvetrá a nadviaže presne tam, kde skončil, iba prehodí čísla v kalendári.
Na totálku
Ak by sme sa na brand dívali ako na imaginárny rezort uzavretý mimo sezóny, vyzeralo by to menej idylicky. Kým majiteľ vegetoval, v susedstve vyrástlo desať ďalších, nablýskanejších a modernejších rezortov. Keby len to. Medzičasom sa z rezortu mimo prevádzky stala polorozpadnutá ruina, cez ktorú sa prehnalo zemetrasenie, tsunami, sopečná láva a každé okenné sklo, ktoré ako-tak prežilo prírodné živly, označkovali holuby.
Zíde z očí, zíde z mysle
Príliš dramatická prognóza? Ani nie, keď uvážime, že brand sídli na trhu. Ten sa neustále, neraz rapídne, transformuje, takže každé jedno skipnutie nutnej adaptácie izoluje brand od trhovej reality. Konkurencia, zákazník ani celkové podnikateľské prostredie nebudú zhovievavo čakať a „držať miesto“ majiteľom firiem s vypnutým, prerušeným alebo úplne absentujúcim marketingom. Keď sa zobudia, zvyčajne zistia, že prespali príležitosť ostať „top-of-mind” alebo aspoň kdesi v závetrí zákazníckeho podvedomia. V marketingu, ako aj v živote, totiž platí nekompromisné: čo zíde z očí, zíde aj z mysle.
Cesta, ktorá nekončí cieľom
Čo teda robiť pre zlepšenie konzistentnosti komunikácie značky? To je celkom jednoduché. Nezostať nečinne stáť. Aj keď vaša značka práve nevalcuje trh v nadlinkovej reklame a nevybieha na zákazníka z každej chladničky, pripomínať sa môže – a aj by sa mala – neustále.
Ako presne, je už úloha pre skúsenú beyond marketingovú agentúru. Postará sa, aby ste odfiltrovali a nasmerovali potenciálne leady po strategicky nalinkovanej trase už na začiatku zákazníckej cesty a aby sa nestalo, že po nákupe alebo hoci len po nákupnom úmysle ich necháte zísť do slepých uličiek, odkiaľ na ne ľahšie dočiahne konkurencia.
Heslo beyond marketéra: Pripravený NA VŠETKO
Dôležitou súčasťou nášho beyond marketingového prístupu je balans medzi reaktívnym a proaktívnym marketingom. Byť pripravený zaistiť si (a obhájiť) prominentnú trhovú pozíciu znamená mať včas poruke marketingové nástroje na každú situáciu, aj na tie menej príjemné a ťažko predvídateľné, či už v celospoločenskom meradle (pandémia), alebo v lokálnom (pohotovostná PR krízovka).
Nie ste taký bohatý, aby ste si mohli dovoliť nekupovať (reklamy)
Ako sa k nehospodárnym rozhodnutiam marketérov stavia Google? Neľútostne. Najväčšia online reklamná platforma každé pozastavenie výdavkov penalizuje. V praxi to znamená, že ak vypnete spend, po zapnutí budete okrem neželaného efektu nábehovej krivky čeliť aj ďalšiemu dôsledku náhleho zatiahnutia výdavkovej brzdy – zdraženiu.
Po pauze, čo i len na pár mesiacov, bude váš CPC vyšší o 20 až 40 %, až kým sa kampane vrátia na úroveň pôvodnej efektivity. Pre firmu to otvára dva možné scenáre – zlý a ešte horší. A.) Ak chcete dosiahnuť plánovaný výsledok kampane, budete musieť zvýšiť rozpočet. Násobne. B.) Ak chcete zachovať plánovaný rozpočet, dosiahnete poznateľne slabší výsledok. Lose-lose.
Time out = ste out!
Po 20 rokov na reklamnom trhu a po rádovo vyššom počte vypracovaných stratégií, udržiavacích či launchových kampaní vám s istotou vieme potvrdiť, že neexistuje jedno „zázračné“ marketingové riešenie, ktoré funguje. No určite existuje jedno, ktoré nefunguje – dať to na pštrosa, schovať hlavu do piesku a dúfať, že ju vystrčíte do obchodne priaznivejšieho sveta.
Nebuďte spiacou väčšinou, čo nevedome premárňuje svoj marketingový kredit. Ozvite sa nám do 2CREATE a začnime spolu napĺňať potenciál vašej značky ešte dnes.
Zdroj grafov: https://marketingscience.info/when-brands-stop-advertising/