Sklamania, nielen tie v marketingu, sú výsledkom zle nastavených očakávaní. Preto by aj téma očakávaní mala byť na stole už počas úvodnej konzultácie s agentúrou, ktorej chcete zveriť starostlivosť o svoju značku.
A je toho podstatne viac, čo je potrebné prebrať predtým, než sa zvrtne reč na riešenie kampaňového budgetu či mesačného agentúrneho fee. Aby bol marketing investíciou, nie iba nákladom, musíte presne vedieť, do čoho investujete a akú hodnotu za to dostanete.
Stretnime sa. Spoznajme sa. Pýtajte sa!
Potrebujem agentúru ako dodávateľa alebo partnera?
Marketingová agentúra nie je stánok s hotdogmi. Zvlášť nie v AI ére, kde si na výrobu reklamného junk foodu vystačíte aj s minimálnou alebo žiadnou investíciou a voľne dostupnými nástrojmi umelej inteligencie. Pochopiteľne, od toho sa budú odvíjať aj výsledky vašej „investície“.
Kompetentný marketér vám poradí to isté, čím sa riadi aj on sám. Adaptujte sa. Odporučí vám zabudnúť na overené riešenia, globálne trendy a minulé úspechy. Neunaví vás dlhou a bezobsažnou prezentáciou, kým si nie je úplne istý, že sú v nej zahrnuté informácie relevantné pre VAŠU značku.
Ako partner, nielen ako dodávateľ, bude spochybňovať vaše idey, ak v nich vidí medzery a lobovať za nápady, ktoré možno idú proti všetkému, čo poznáte, ale on v nich vidí potenciál. Ak sa chcete posunúť dopredu, potrebujete agentúru, ktorá vám povie, ako na to. Nie agentúru, ktorá vám povie, čo chcete počuť.
Kto bude pracovať na mojej značke?
Ak sa v marketingu pohybujete už nejaký ten čas, určite ste zažili „načechrané“ expedície z marketingových agentúr, ktorých členmi boli aj externisti, ex-kolegovia a bratranci z tretieho kolena, len aby to pôsobilo dojmom, že o značku sa bude starať celá suita skúsených profesionálov. Následne ste zistili, že suita = Peťo a Janka, obaja nadšení a obaja juniori.
Transparentný onboarding vyzerá inak. V rámci neho dostanete odpoveď nielen na otázku, kto sa bude vašej značke venovať, ale aj čo všetko má za sebou. V 2CREATE dbáme na to, aby sa u klientom dostávali zásadne výstupy hodné štandardov senior levelu a netajíme sa tým, že „výchovu“ juniorov radšej prenechávame konkurencii. U nás sa stretnete iba s prácou ľudí, ktorí sa k cieľu dostávajú s istotou experta, nie so šťastím začiatočníka.
Čo znamená full servise a čo je už beyond?
Fullservisová beyond marketingová agentúra znamená 360° klientsky servis, na aký ste zvyknutý, a beyond prístup, na aký zvyknutý zatiaľ nie ste, ale to sa rýchlo zmení, lebo na dobré sa ľahko zvyká. Ako beyond marketéri sme poznateľne proaktívnejší partneri, zasahujeme klientom priamo do vývoja produktov a služieb, a robíme aj ďalšie užitočné veci, o ktorých si môžete viac prečítať TU.
Akým spôsobom sa budú vyhodnocovať výsledky?
Nepotrebujete ďalšiu agentúru, ktorá vás ohúri „vanity stats“, teda dátami, ktoré vyzerajú ohurujúco, ale len čo opadne wow efekt, nič z nich nie je. Ako beyond marketingová agentúra orientovaná na výsledky vieme, že okrem sledovania správnych parametrov je rovnako dôležité nájsť aj správne nástroje merania. Keď ich nenájdeme, vyvinieme vlastné, ako sme to v minulosti viackrát urobili.
Neskrývame sa za klauzuly o dôvernosti. Sme hrdí na to, čo vieme a chceme to klientom ukázať. Zároveň sme presvedčení, že klienti by ešte pred iniciovaním spolupráce mali disponovať informáciami, ako prebieha proces priebežného vyhodnocovania aj ako rýchlo môžu byť implementované zmeny v kampaniach, aby marketingové posolstvo zasiahlo koho a kedy treba.
Kedy uvidím výsledky?
Dobrý marketing je komplikovaná multifaktoriálna rovnica, v ktorej je príliš veľa premenných na to, aby ste dostali odpoveď zahŕňajúcu časovo zadefinované prísľuby ako „zajtra“ alebo „o mesiac.“
Nepíšeme to preto, aby sme sa elegantne vyhli zodpovednosti, ak veci nejdú tak rýchlo, ako si predstavujete. Ale preto, aby sme upozornili na dôležitosť otvorenia samotnej témy zladenia predstáv klienta a agentúry o tom, čo je uspokojivý výsledok spolupráce a ako dlho trvá dopracovať sa k nemu.
Namiesto „zaplaťte, nestarajte sa, dodáme“ modelu vám kvalitná marketingová agentúra ponúkne lepší zážitok – VIP lóžu v hľadisku, odkiaľ môžete sledovať cestu upgradu značky krok po kroku. My v 2CREATE totiž veríme, že práve posilnený klientsko-agentúrny zážitok je pomyselný „X faktor“, ktorý delí dobré od výborného.
Zároveň je to odpoveď na vašu otázku. Spolupráca s beyond marketingovou agentúrou už v raných štádiách preukáže pridanú hodnotu pre vašu značku. A trúfame si dodať, že aj pre vás. Keď viete, že na rast biznisu dohliada tím marketérov s 20+ ročnou praxou, hneď sa vám bude pokojnejšie spávať.