Smapík: Ako chatbot pomáhal predávať čokoládu v lete
Smapík: Ako chatbot pomáhal predávať čokoládu v lete

Čokoláda sa cez leto predáva málo - to je nad pražiace augustové slnko jasné. Mnohé čokobrandy dokonca v lete úplne vypúšťajú nielen komunikáciu, ale aj predaj. A keďže v 2create nefungujeme na pasívnej báze „zadanie – vypracovanie“, rozhodli sme sa, že využijeme „tiché“ letné obdobie. Nášmu klientovi Smapies sme vymysleli koncept komunikácie, ktorý nebude len „must-have“, ale prinesie aj aktívny engagement, zvýši záujem a rozšíri povedomie o produkte. 

Cieľovka bola od začiatku jasná: generácia Z. Generácia, ktorá zbožňuje sladkosti a hry. Generácia, ktorá výborne reaguje na flashy vizuály, používanie slangu a netradičnú komunikáciu značky. 

Netradičné postupy v komunikácii na sociálnych sieťach sú v dnešnej dobe často kľúčové. 
Kampaň v off-season pre FMCG produkt musí nielen zaujať, ale mala by byť pre klienta aj finančne a personálne nenáročná. Preto sme si v tejto letnej kampani zobrali na pomoc Messenger Chatbota. 

Zoznámte sa, toto je Smapík! 

Chatbot, ktorému sme vytvorili originálnu identitu. Je vtipný, používa slang a pomáha nám namotávať cieľovku na  čoko guličky Smapies. Počas troch mesiacov si pokecal so siedmimi tisíckami používateľov, ktorým kládol kvízové otázky týkajúce sa toho, čo zbožňujú – hier. Podarilo sa nám tak spojiť silnú motiváciu (prostredníctvom hlavnej ceny, hernej konzoly Xbox One), vzťah používateľa k značke (cez gaming) a netradičný spôsob komunikácie (chatbot a kvíz).  

A výsledok? 

O Smapíkovi a brande Smapies sa dozvedelo viac ako pol milióna ľudí. 

Smapík sa na obrazovkách objavil viac ako tri milióny krát.

Pokecalo si s ním viac ako 7000 používateľov.

A ešte pikoška – 30. augusta mu za 24 hodín napísalo až 357 ľudí, čo je takmer 15 one-to-one komunikácii s potenciálnym zákazníkom každú hodinu (!).

Najdôležitejšia je však spokojnosť na strane klienta a fakt, že nás to spolu mega bavilo. :) Hľadáš netradičné, kreatívne, ale aj efektívne riešenia pre svoj brand? Ozvi sa nám, určite spolu niečo vymyslíme!