Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo niektoré výklady prehliadnete a od iných neodtrhnete zrak? Mať čo zákazníkovi ponúknuť nestačí. Najprv treba zaručiť, že sa díva vaším smerom. Content hub je pre vašu značku online výkladom – ak zaujme, získali ste nového fanúšika a potenciálne aj zákazníka.
Keď píšeme o výkladnej skrini obsahu, nemáme na mysli blog, ktorý sem-tam aktualizujete o nový článok. V dobe, keď ľudia prijímajú v priemere 7 a viac hodín online contentu denne a sú tak prirodzene prieberčiví, sa nedá dívať na brandový obsah inak ako multiúrovňovo.
Čo presne to znamená? Opýtajte sa zástupcov viac ako 60 % značiek, zaraďovaných medzi top brandy z hľadiska využívania nástrojov natívneho marketingu, a dostanete jednohlasnú odpoveď – potrebujete content hub.
Kým váhate, konkurencia koná. V roku 2020 aktívne využívalo content marketing 70 % firiem. Dnes je to už 82 % a počet spoločností, ktoré pochopili, že robiť marketing bez contentovej stratégie je ako predávať knihy s náhodne usporiadanými zhlukmi písmen, kontinuálne rastie.
Content... čo???
Pozrite sa na content hub ako na výkladnú skriňu vašej značky, kde každá položka obsahu má svoje opodstatnenie a strategické umiestnenie, takže vynikne samostatne aj ako súčasť celku. Ten o vás hovorí, že svoj fach poznáte, a nebojíte sa to ukázať. Nie hardsellovo, akokoľvek vás k tomu budú zvádzať obchodné inštinkty.
Vizuálne vyšperkovaný produktový katalóg ostane vždy len katalógom, no vy máte vyššie ciele – zabaviť, inšpirovať a informovať, ideálne 3v1 (čo je fuška, ale na to predsa máte BEYOND marketingovú agentúru).
TLDR: Content hub = sebestačný obsahový ekosystém. Čím výživnejšími vstupmi ho naplníte, tým viac porastie jeho hodnota.
Obsahový zero-waste
Prečo spomínaný blog nestačí? Prečo sa hecnúť a postaviť pre brandový obsah celý content hub? Money, money, money. Nechcete ich vyhadzovať za niečo, čo využijete len raz alebo dokonca vôbec, lebo v dlhom procese schvaľovania sa obsah stane neaktuálnym a skončí naveky „v šuplíku“.
Chronologické usporiadanie, aké býva na blogu, nevyhnutne vedie k rastu nevyužitého potenciálu obsahu. Naproti tomu sa content hub vyznačuje responzívnym dizajnom a logickou štruktúrou, ktorá umožňuje pracovať s obsahom multiúrovňovo – recyklovať ho, variovať, strihať, preskupovať či nalievať do nových foriem. Toto všetko pomáha klientovi udržiavať marketingové náklady v prijateľnej rovine pri prakticky 100 % zhodnotení obsahu.
Príklad z praxe: pripravujeme produkčne nákladné video pre klienta, medzičasom dôjde k zásadným zmenám v kampani a video nikdy nebude publikované. Vďaka content hubu však máme priestor nakrútený materiál rozložiť na drobné a jednotlivé fragmenty spracovať ako fotoeditoriál, do kratších video postov na webe a sociálnych sieťach, časti scenára použiť do vyjadrení v PR článkoch a rozhovoroch... Možností je veľa a výsledok? Finančne udržateľný obsahový zero-waste!
+ 10 ďalších dôvodov, prečo presťahovať obsah na content hub
Ste na očiach: Content hub je platforma s redakčným obsahom. Nesúťaží s blogom o post primárneho zdroja informácií. Ale ako pútač pozornosti v ére „reklamnej slepoty“ je jednotka!
Ste expert: Zhromaždením contentu „pod jednu strechu“ vysiela jasný signál, že ste ideový líder a trendsetter vášho segmentu, čo je plus pre zvyšovanie kredibility brandu.
Ste SEO positive: Content hub umožňuje prepracovanejšie usporiadanie, indexovanie contentu. Vďaka lepšej usporiadanosti sa zefektívni aj spôsob vyhľadávania (nárast organického search rankingu na Google = lepšia viditeľnosť hubu)
Ste komunitný manažér: Čím zaujímavejší obsah, tým masívnejšia fanúšikovská základňa a viac možností, ako s ňou ďalej pracovať (spontánni brand ambasádori, user generated content...). Kde je komunita, tam je povedomie. A byť v povedomí je druhé najbližšie miesto k srdcu zákazníka.
Ste šéf: Content hub z vás robí vydavateľa, čo publikovanie na cudzích platformách z princípu nikdy neumožní. Máte tak absolútnu kontrolu nad všetkými výstupmi a „ošéfujete si“, čo potrebujete.
Ste zberač leadov: Ak bude content pre čitateľa nápomocný a opakovane splní jeho očakávania, je pravdepodobnejšie, že zanechá svoje osobné údaje a pridá sa napr. k odoberateľom newslettera.
Ste pre zasvätených: Content huby otvárajú priestor pre „behind the scene“ content. Pikošky pre zasvätených. Špeciálne mileniáli sú „hladní“ po zákulisných informáciách každého druhu.
Ste (aj) pre masy: Že váš segment nie je dosť „chrumkavý“? Neexistuje! Najstarší a najoceňovanejší brand magazín „The Furrow“ vydáva výrobca poľnohospodárskych strojov (!). Chrumkavejším vás spravíme my v 2CREATE. Riadime sa heslom, že nie je nič ako nudná téma, iba nudné spracovanie.
Ste náročný: 55 % čitateľov môžete stratiť po prvých 15 sekundách. Odradí ich nezáživnosť, ale aj chýbajúca čiarka. Spoluprácou s BEYOND marketingovou agentúrou ukážete, že si potrpíte na kvalitu obsahu, čo si zákazníci rýchlo prepoja s náročnosťou na kvalitu samotných produktov a služieb.
Ste ľúbený zo všetkých strán: Content hub je nástroj pre budovanie nielen zákazníckej, ale aj zamestnaneckej lojality a lojality obchodných partnerov. Ako dobre namierený Amorov šíp šíri lásku k brandu na všetkých troch leveloch – B2B, B2C aj B2E.
Rovnica pre funkčný content hub? Vaša značka + naše know-how
Vieme, že výsledky vysoko nad nastavenými benchmarkmi sa nedosahujú šablónovitými riešeniami, ale kreatívnym mindsetom a individualizovaným prístupom.
Takto pracujeme:
- Krok 1: Pripravíme obsahový audit firmy a predstavíme vám typológiu content hubov.
- Krok 2: Na základe záverov z auditu navrhneme najvhodnejší typ content hubu pre vás.
- Krok 3: Zabezpečíme tvorbu content hubu od návrhu edičného plánu po programovanie.
- Krok 4: Vďaka vlastným vývojovým nástrojom hub 24/7 vyhodnocujeme a zefektívňujeme.
- Krok 5: Obsah redistribuujeme naprieč všetkými online/offline kanálmi vašej značky.
- Krok 6 (extra mile): Kvalitné textovo-grafické redakčné spracovanie obsahu zvyšuje šancu na umiestnenie v relevantných médiách, čo zlepšuje povedomie o značke. Dôvod, prečo tento krok voláme „extra mile“, spočíva v jeho extra prínose. Toto je totiž moment, keď content hub „ožíva“, šíri sa mimo vašich komunikačných kanálov a preniká hlbšie do online sveta ako vyhľadávaný zdroj informácií. Už nie ste len tí, ktorí predávajú, ale tí, ktorí VEDIA.