Ako kvalitný community management na sociálnych sieťach prináša nové obchodné príležitosti našim klientom
Ako kvalitný community management na sociálnych sieťach prináša nové obchodné príležitosti našim klientom

V 2create sa staráme o vyše 600 tisíc fanúšikov a dobre vieme, že spravovanie sociálnych médií nie je len o pekných postíkoch. Samozrejme, že okrem tvorby contentu riešime aj mediálnu podporu, vďaka ktorej dostaneme obsah k cieľovej skupine a neskončí to pri tom, že sme síce vytvorili super posty, ale dokopy nikto ich nevidel. Organický (neplatený) zásah je na úrovni cca. 6 % fanúšikovskej základne a tak investovať do boostovania postov je dnes nutná potreby efektívnej komunikácie na sociálnych sieťach. Našim cieľom je predsa pomôcť nášmu klientovi a dostať jeho posolstvá medzi čo najviac relevantných ľudí. 

Fejsbuky, Instagramy, Linkediny a podobné nie sú len o šírení povedomia a imidži značky. Sociálne médiá dnes dokážu hotové divy. 💥 Že aké? Vedia prinášať hodnotné konverzie.
Vďaka nim vieme výrazne podporiť predaj. A je takmer jedno, či sa staráme o značku piva, klimatizácii či nehnuteľností. Aby sa to podarilo, je potrebné sa starať o ďalšiu vec, a tou je udržiavanie vzťahov s našimi fanúšikmi pomocou community managementu.

Čo to vlastne community management je a prečo ho robiť? 🧐

Community managementom voláme udržiavanie a zlepšovanie vzťahov s fanúšikmi v online priestore. V praxi ide o manažovanie, odpisovanie a usmerňovanie konverzácie v komentároch či správach. Presvedčiť fanúšika dať lajk, komentár či share, nebodaj rozprúdiť debatu, nemusí byť vôbec také easy-peasy, ako by sa mohlo zdať. Priemerný používateľ takého Facebooku mesačne rozdá zhruba 10 lajkov a 4 komentáre, čo vôbec nie je ktoviečo. Jednoducho, väčšina používateľov obsah len pasívne konzumuje. 

Ak nám napíše fanúšik a dožaduje sa informácií o produkte či službe, vieme odpovedaním suplovať napríklad zákaznícku linku. Klient si tak nemusí najímať ďalšieho človeka alebo zaťažovať ďalšou povinnosťou, už aj tak vyťaženého marketingového špecialistu, čím uľahčujeme jeho prácu a šetríme jeho financie. Win-win. 🤝

 

Nepovšimnuté neostávajú ani komentáre či správy, v ktorých sa fanúšik nepýta nič konkrétne, len nám píše, ako veľmi je s produktom spokojný alebo čo mal včera na obed. 🤷‍ Na tento typ komentárov vždy odpovedáme, pretože aj pomocou takéhoto, na prvý pohľad pre niekoho zbytočného klábosenia, vieme napomôcť budovaniu dobrých vzťahov a lojality. 

Čo s hejtermi, trollmi a spamermi?

Samozrejme, vypisovačky s fanúšikmi nie sú vždy len med lízať, najmä keď je internet bezodná studnica hejterov, trollov a spamerov. ☠ A teda, samozrejme, aj relevantných sťažností. Takýto typ správ a komentárov si takmer vždy vyžaduje pár hlbokých nádychov a výdychov, no dôležité je na ne vhodne zareagovať. 

 

Pri odpisovaní na správy a komentáre treba vždy myslieť na slušnosť a úctu voči fanúšikovi. Niekedy však nezaškodí dať najavo, že za komentujúcou značkou nesedí robot, ale naozajstný človek so zmyslom pre humor. 🤖❌

Dobre manažovaný community management je cesta k novým zákazníkom

O community management našich klientov sa u nás starajú naši social media manageri, ktorí zastrešujú kompletnú správu sociálnych médií. Mnoho ľudí vníma sociálne siete len ako brand awarenessový nástroj, no kvalitne vykonaný CM dokáže značke priniesť mnoho ovocia, nielen vo forme verných a lojálnych zákazníkov, ale aj vo forme nových obchodných príležitostí. A to už ako? 😲 Nebudeme vám tu teoretizovať, ukážeme vám to rovno v praxi na jednom z našich klientov - Daikin, ktorý vyrába vysoko kvalitné klimatizácie, tepelné čerpadlá a čističky vzduchu. 

Klimatizácie a tepelné čerpadlá vedia stáť aj zopár tisíciek eur, preto je každý dopyt, ktorý sa nám podarí vygenerovať naozaj cenný. Začiatkom leta sme na Facebooku spustili kampaň na zvýšenie predaja klimatizácií. Takže čisto sezónna vec. Úloha však nebola taká jednoduchá, ako sa môže zdať, a to z toho dôvodu, že neexistoval kontaktný formulár na webe. Preto sme museli uplatniť poctivý a kvalitný CM na to, aby sme dopyty vedeli premeniť na priamy kontakt s potenciálnym zákazníkom. S ním sme následne v one to one komunikácii prebrali všetky náležitosti tak, aby sme lead mohli presunúť na obchodné oddelenie. 

Takýmto spôsobom sa nám v pár týždňoch podarilo spracovať takmer 100 nových leadov (potenciálnych kupujúcich), ktoré sme dokázali posunúť priamo nášmu klientovi. 

Na záver vám povieme len toľko - práca s ľuďmi vie byť často náročná, no pri správnom nastavení v rukách odborníkov môže byť aj zábavná, ale najmä efektívna a plodná.