Ako využiť popularitu podcastov pre komerčné značky
Ako využiť popularitu podcastov pre komerčné značky

Podcast sem, podcast tam...určite ani vás neobišlo toto magické slovíčko, ktoré v poslednom čase stále viac a viac rezonuje medzi ľuďmi, mediálnymi domami, influencermi a rovnako tak aj marketingovými agentúrami.

ČO JE VLASTNE PODCAST?
Hneď na úvod je potrebné povedať, že podcasty nie sú žiadnou novinkou. Existujú už naozaj dlhé roky, jediný rozdiel je v tom, že sa aktuálne začínajú tešiť väčšej obľube a stávajú sa stále viac vyhľadávaným zdrojom informácií. Prečo tomu tak je?

Podcasty sú v podstate opozitom aktuálne tvoreného online obsahu, ktorý je krátky, rýchly uderný, aby v čo najkratšom čase podal podstatnú informáciu. Podcasty dávajú priestor hlbšie sa venovať určitej téme, detailnejšie vysvetľovať vybranú problematiku a nikomu nevadí, ak podcast trvá aj tri hodiny.

Dalo by sa povedať, že podcasty veľmi jednoduchým a nerušivým spôsobom dopĺňajú bežný stereotyp človeka. Ľudia ich bežne počúvajú v práci, v aute v zápche, pri domácich prácach či len tak pred spaním. Ich veľkou výhodou je počúvanie vtedy, keď to užívateľovi najviac vyhovuje. Dokonca aj keď je offline.


PREČO BY AJ KOMERČNÉ ZNAČKY MALI ROBIŤ VLASTNÉ PODCASTY?

PODCASTY AKO SÚČASŤ AVC
AVC alebo teda audio vizuálny content zahŕňa rôzne formy spracovania obsahu pre zasiahnutie čo najširšej cieľovej skupiny. AVC dáva priestor vyťažiť z danej témy maximum práve rôznorodosťou spracovania a šírenia daného obsahu – tzv. multiefekt produkcie.

#WEKNOWHOW
Podcasty sú o dlhodobom budovaní imageu a kontinuálnej komunikácií s cieľovou skupinou. Ak viete ako na to, ich obrovskou výhodou je, že za minimálne náklady dokážete dosiahnuť naozaj veľký efekt. Pri ich tvorbe je však dôležité myslieť na to, že nejde len o samotné podcasty, teda audio záznam, ale o komplexný audio vizuálny content.

U nás v 2create sme už na túto vlnu nabehli a pre našich klientov realizujeme niekoľko projektov, ktorých súčasťou sú aj podcasty.