Beyond marketing v digitálnom svete? Efektivita namiesto hypeu
Beyond marketing v digitálnom svete? Efektivita namiesto hypeu

S: Čo vás v poslednom období najviac potešilo z hľadiska vývoja digitálnych agentúr?

Jeden z veľmi zaujímavých efektov vývoja roka 2022 (a pokračuje aj v 2023) je, že sme získali viacero nových klientov z rôznych oblastí, ktorí mali často spoločné to, že doteraz buď komunikovali minimálne alebo vôbec. Najčastejší dôvod je pri tom v duchu – doteraz sme vedeli predávať aj bez kvalitného marketingu. Úspech pritom vidíme hlavne v správnom pochopení a definovaní potreby klienta a následne vysoko flexibilnému realizovaniu efektívnych riešení.

S: Pandémia, vojna u susedov, zdražovanie, znižovanie marketingových rozpočtov a celkové spomalenie ekonomiky. Čo vás naučili tieto nepriaznivé okolnosti?

Rok 2022 pre nás skončil výsledkom medziročného rastu o viac ako 20 %. Pripisujeme to najmä nášmu beyond marketingovému prístupu s jasným focusom na výsledok a schopnosti odlišovať efektívne nástroje od krátkodobého hype-u. V dnešnom rýchlo sa meniacom svete plnom neistoty je nutné nevyplakávať a vedieť sa adaptovať. Na to potrebujú klienti partnera, ktorý im vie správne poradiť a flexibilne realizovať efektívne riešenia bez zbytočných „nice to have“ vecí a omáčok okolo.

S: Sme naozaj svedkami "tiktokizácie" všetkých sociálnych sietí? Potvrdzuje sa vám, že krátke video je najefektívnejšie na interakciu s užívateľom? 

Potrebu videocontentu dnes nemôže nikto spochybňovať. U nás sa tvorba akéhokoľvek contentu (vrátane videí) začína od konca - definovaním očakávaní. Kľúčovým je boj o pozornosť zákazníka. 

S: Ktoré trendy sú in a ktoré už nenávratne out? Ako môže dnes influencer pomôcť značke?

Pokračuje nárast významu nano a micro influencerov. Hlavne z dôvodu autentickosti a teda aj uveriteľnosti spolupráce so značkou. Rastie význam „odvetvových“ influencerov. V spolupráci značka + influencer sa ide skôr na istotu a preto je pochopiteľný smer skôr k dlhodobej spolupráci namiesto pokusov. Výzvou bude aj oslovovanie generácie 40+ a samozrejme vyhodnocovanie efektov využívania virtuálnych influencerov.

S: Prečo je pozitívna zákaznícka skúsenosť taká dôležitá? Ako správne nastaviť jej stratégiu? Aké metriky na meranie sa vám ukázali ako spoľahlivé a efektívne? 

CX je pre nás kľúčová pri vyhodnocovaní komunikácie. Do hodnotenia pritom neberieme len klasické metriky, ale podstatná je aj diskusia nad kvalitatívnymi kritériami s obchodným oddelením klienta. V 2Create veríme, že marketing je sluha obchodu a preto sa neustále snažíme pomocou vlastných analytickým prístupov ako ALAS a ALWES neustále ponúkať klientom vylepšenia kampaní priebežne. 

S: Strojové učenie, umelá inteligencia, chatboti, rozšírená realita....  Ako tieto inovácie využívate priamo v praxi?

Chatbotov a rôzne prvky AI v komunikácii využívame už dlhšie. Veľmi pozorne sledujeme aktuálne dianie okolo AI a diskutujeme s klientami nad rôznymi možnosťami využitia.

S: Darí sa vám osloviť generáciu Z? Aké inovatívne metódy a netradičné formy reklamy využívate, aby ste ju zacielili práve na mladých?

Generáciu Z môžeme smelo považovať za hybnú silu environmentálnych zmien, ekologických a technologických inovácií. „Z“ sú výrazne viac principiálni a je pre nich kľúčové sa stotožňovať s hodnotami, ktoré komunikuje konkrétna značka. Nestačí len používať buzzwordy ako udržateľnosť. Nestačí len „presne mediálne cieliť“. Veľmi dôležitá je aj miera autentickosti a dôveryhodnosti toho, čo značka komunikuje.

S: Ako vyzerá mediálna stratégia v digitále pre rok 2023? Čo sú jej základné parametre? Na čom je založená? Čo v nej nesmie chýbať? Akú úlohu v nej zohráva kreatíva? 

2023 bude hlavne bojom o pozornosť publika s cieľom vysokej konverzie. Na tieto ciele sa bude zameriavať samozrejme aj nastavenie kreatív, pričom najčastejšie pôjde hlavne o krátkodobé ciele. Celkovo ide hlavne o schopnosť flexibilne sa adaptovať na vývoj v jednotlivých segmentoch podnikania. Vidíme veľké rozdiely medzi odvetviami. Celoplošné benchmarky strácajú význam. Dôležité je, čo najlepšie chápať špecifiká biznisu klienta a vedieť kampaň nastaviť na základe beyond marketingových postupov.

S: V čom je vaša agentúra výnimočná? Akú pridanú hodnotu môžu od vás vaši klienti očakávať? 

Nie sme pre každého. Klientom prinášame riešenia, ktoré majú často výrazný presah aj do vývoja produktov a služieb, obchodných stratégií, cenotvorby, kvality zákazníckej skúsenosti či procesov firemnej infraštruktúry. Marketingové budgety nevnímame ako náklad klienta, ale jeho investíciu. Preto je naša filozofia BEYOND marketingu postavená na proaktivite, flexibilite, úprimnosti bez floskúl a jasnej orientácii na výsledok.

S: Váš top projekt 2022?

Názov: Zelená Punta
Klient: Across Private Investments

 

Zadanie: Celková dlhodobá komunikácia developerského projektu v Chorvátsku pre SK a CZ trh.
Cieľ: Vytvoriť povedomie o projekte, strategicky rozfázovať projekt a jeho ciele vzhľadom na jeho veľkosť a význam a generovať leady pre predajcov.

Riešenie a dosiahnuté výsledky:
Na základe beyond marketových postupov sme po dôkladnej analýze chorvátskeho trhu a korelovaní s našim know-how z viac ako 60 RE projektov vytvorili viacfázovú stratégiu komunikácie projektu. Insight vyplýval najmä zo vzťahu potenciálnych kupujúcich s Chorvátskom ako obľúbenou destináciou a racionálnymi argumentami z investičného hľadiska. Veľmi efektívne sme využili aktuálny stav vývoja na trhu realitných investícii, či zavádzanie Eura v Chorvátsku. Marketingové výsledky na SK aj CZ trhu sú po prvých mesiacoch komunikácie vysoko nad očakávania.