Bez content hubu je blogovanie o hubu

Bez content hubu je blogovanie o hubu

Blogujete? Tak znela content marketingová otázka minulej dekády. Dnes sa pýtame inak: Hubujete? Content hub posúva obsah na úplne nový level a maximalizuje jeho využiteľnosť. Čo raz vytvoríte, časom nielenže nestratí, ale ešte naberie na hodnote.

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, prečo niektoré výklady prehliadnete a od iných neodtrhnete zrak? Mať čo zákazníkovi ponúknuť nestačí. Najprv treba zaručiť, že sa díva vaším smerom. Content hub je pre vašu značku online výkladom – ak zaujme, získali ste nového fanúšika a potenciálne aj zákazníka.

Keď píšeme o výkladnej skrini obsahu, nemáme na mysli blog, ktorý sem-tam aktualizujete o nový článok. V dobe, keď ľudia prijímajú v priemere 7 a viac hodín online contentu denne a sú tak prirodzene prieberčiví, sa nedá dívať na brandový obsah inak ako multiúrovňovo.

Čo presne to znamená? Opýtajte sa zástupcov viac ako 60 % značiek, zaraďovaných medzi top brandy z hľadiska využívania nástrojov natívneho marketingu, a dostanete jednohlasnú odpoveď – potrebujete content hub.

Kým váhate, konkurencia koná. V roku 2020 aktívne využívalo content marketing 70 % firiem. Dnes je to už 82 % a počet spoločností, ktoré pochopili, že robiť marketing bez contentovej stratégie je ako predávať knihy s náhodne usporiadanými zhlukmi písmen, kontinuálne rastie.   

Content... čo???

Pozrite sa na content hub ako na výkladnú skriňu vašej značky, kde každá položka obsahu má svoje opodstatnenie a strategické umiestnenie, takže vynikne samostatne aj ako súčasť celku. Ten o vás hovorí, že svoj fach poznáte, a nebojíte sa to ukázať. Nie hardsellovo, akokoľvek vás k tomu budú zvádzať obchodné inštinkty.  

Vizuálne vyšperkovaný produktový katalóg ostane vždy len katalógom, no vy máte vyššie ciele – zabaviť, inšpirovať a informovať, ideálne 3v1 (čo je fuška, ale na to predsa máte BEYOND marketingovú agentúru).  

TLDR: Content hub = sebestačný obsahový ekosystém. Čím výživnejšími vstupmi ho naplníte, tým viac porastie jeho hodnota.

Obsahový zero-waste 

Prečo spomínaný blog nestačí? Prečo sa hecnúť a postaviť pre brandový obsah celý content hub? Money, money, money. Nechcete ich vyhadzovať za niečo, čo využijete len raz alebo dokonca vôbec, lebo v dlhom procese schvaľovania sa obsah stane neaktuálnym a skončí naveky „v šuplíku“.

Chronologické usporiadanie, aké býva na blogu, nevyhnutne vedie k rastu nevyužitého potenciálu obsahu. Naproti tomu sa content hub vyznačuje responzívnym dizajnom a logickou štruktúrou, ktorá umožňuje pracovať s obsahom multiúrovňovo – recyklovať ho, variovať, strihať, preskupovať či nalievať do nových foriem. Toto všetko pomáha klientovi udržiavať marketingové náklady v prijateľnej rovine pri prakticky 100 % zhodnotení obsahu.

Príklad z praxe: pripravujeme produkčne nákladné video pre klienta, medzičasom dôjde k zásadným zmenám v kampani a video nikdy nebude publikované. Vďaka content hubu však máme priestor nakrútený materiál rozložiť na drobné a jednotlivé fragmenty spracovať ako fotoeditoriál, do kratších video postov na webe a sociálnych sieťach, časti scenára použiť do vyjadrení v PR článkoch a rozhovoroch... Možností je veľa a výsledok? Finančne udržateľný obsahový zero-waste!

+ 10 ďalších dôvodov, prečo presťahovať obsah na content hub 

Ste na očiach: Content hub je platforma s redakčným obsahom. Nesúťaží s blogom o post primárneho zdroja informácií. Ale ako pútač pozornosti v ére „reklamnej slepoty“ je jednotka!

Ste expert: Zhromaždením contentu „pod jednu strechu“ vysiela jasný signál, že ste ideový líder a trendsetter vášho segmentu, čo je plus pre zvyšovanie kredibility brandu.

Ste SEO positive: Content hub umožňuje prepracovanejšie usporiadanie, indexovanie contentu. Vďaka lepšej usporiadanosti sa zefektívni aj spôsob vyhľadávania (nárast organického search rankingu na Google = lepšia viditeľnosť hubu)

Ste komunitný manažér: Čím zaujímavejší obsah, tým masívnejšia fanúšikovská základňa a viac možností, ako s ňou ďalej pracovať (spontánni brand ambasádori, user generated content...). Kde je komunita, tam je povedomie. A byť v povedomí je druhé najbližšie miesto k srdcu zákazníka.

Ste šéf:  Content hub z vás robí vydavateľa, čo publikovanie na cudzích platformách z princípu nikdy neumožní. Máte tak absolútnu kontrolu nad všetkými výstupmi a „ošéfujete si“, čo potrebujete.

Ste zberač leadov: Ak bude content pre čitateľa nápomocný a opakovane splní jeho očakávania, je pravdepodobnejšie, že zanechá svoje osobné údaje a pridá sa napr. k odoberateľom newslettera.

Ste pre zasvätených: Content huby otvárajú priestor pre „behind the scene“ content. Pikošky pre zasvätených. Špeciálne mileniáli sú „hladní“ po zákulisných informáciách každého druhu.

Ste (aj) pre masy: Že váš segment nie je dosť „chrumkavý“? Neexistuje! Najstarší a najoceňovanejší brand magazín „The Furrow“ vydáva výrobca poľnohospodárskych strojov (!). Chrumkavejším vás spravíme my v 2CREATE. Riadime sa heslom, že nie je nič ako nudná téma, iba nudné spracovanie.

Ste náročný: 55 % čitateľov môžete stratiť po prvých 15 sekundách. Odradí ich nezáživnosť, ale aj chýbajúca čiarka. Spoluprácou s BEYOND marketingovou agentúrou ukážete, že si potrpíte na kvalitu obsahu, čo si zákazníci rýchlo prepoja s náročnosťou na kvalitu samotných produktov a služieb.

Ste ľúbený zo všetkých strán: Content hub je nástroj pre budovanie nielen zákazníckej, ale aj zamestnaneckej lojality a lojality obchodných partnerov. Ako dobre namierený Amorov šíp šíri lásku k brandu na všetkých troch leveloch – B2B, B2C aj B2E.

Rovnica pre funkčný content hub? Vaša značka + naše know-how 

Vieme, že výsledky vysoko nad nastavenými benchmarkmi sa nedosahujú šablónovitými riešeniami, ale kreatívnym mindsetom a individualizovaným prístupom.  

Takto pracujeme:  

  • Krok 1: Pripravíme obsahový audit firmy a predstavíme vám typológiu content hubov. 
  • Krok 2: Na základe záverov z auditu navrhneme najvhodnejší typ content hubu pre vás.  
  • Krok 3: Zabezpečíme tvorbu content hubu od návrhu edičného plánu po programovanie.    
  • Krok 4: Vďaka vlastným vývojovým nástrojom hub 24/7 vyhodnocujeme a zefektívňujeme.  
  • Krok 5: Obsah redistribuujeme naprieč všetkými online/offline kanálmi vašej značky. 
  • Krok 6 (extra mile): Kvalitné textovo-grafické redakčné spracovanie obsahu zvyšuje šancu na umiestnenie v relevantných médiách, čo zlepšuje povedomie o značke. Dôvod, prečo tento krok voláme „extra mile“, spočíva v jeho extra prínose. Toto je totiž moment, keď content hub „ožíva“, šíri sa mimo vašich komunikačných kanálov a preniká hlbšie do online sveta ako vyhľadávaný zdroj informácií. Už nie ste len tí, ktorí predávajú, ale tí, ktorí VEDIA. 

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.