Čo bude kľúčové pre úspešný marketing v roku 2025? Ako využiť dynamické zmeny na trhu naplno?

Čo bude kľúčové pre úspešný marketing v roku 2025? Ako využiť dynamické zmeny na trhu naplno?

CEO 2CREATE Martin Porada v rozhovore pre magazín Stratégie hovorí o potrebe agility a správneho načasovania v roku 2024, ako aj o meniacej sa úlohe reklamnej agentúry. Dozviete sa, prečo kreativita nie je cieľ, ako beyond marketing slúži obchodu, aké máme KPIs na rok 2025 aj prečo nevychovávame neskúsených juniorov.

 

S:  Aký bol z vášho pohľadu rok 2024 pre slovenskú reklamu? 

Jednoznačne o schopnosti adaptovať sa a mať cit pre správne načasovanie. Marketing je priamo prepojený s vývojom ekonomiky, dostupnosťou a cenou investícií a spotrebou obyvateľstva. Vzhľadom na náš široký záber z rôznych oblastí businessu, vnímame výrazné sektorové rozdiely v schopnosti klientov prispôsobovať sa vývoju situácie na trhu. Stále rástla dominancia video obsahu a implementovanie ESG, čo už nie je trend, ale očakávaná súčasť reputácie značky. S rastúcim vplyvom a hlavne pokrokom AI rastie aj dopyt po technicky vyspelejších formách komunikácie s dôrazom na personalizáciu a kvalitné spätné vyhodnotenia s cieľom efektívnejšieho dosahovanie obchodných cieľov. 

 

S:  Efektivita vs kreativita: Ako namixovať správny reklamný koktejl? 

V 2CREATE sa jednoznačne zameriavame na efektivitu a kreativitu berieme ako cestu k cieľu a nie cieľ samotný. Absolútnym základnom našej práce je beyond marketingový pohľad na business našich klientov. Kľúčom k spokojnosti našich klientov je správne definovanie potrieb a očakávaní zo spolupráce s nami ako s agentúrou a správne zosúladenie marketingovej a obchodnej stratégie. 

 

 

S:  Úloha reklamnej agentúry v biznise: Ako sa mení pozícia agentúry, čo klienti v porovnaní s minulosťou od reklamky vyžadujú a ste na to pripravení? 

V 2CREATE si jednoznačne a s pokorou uvedomujeme naše miesto. Marketing je sluha obchodu. Dlhodobo máme základ našej filozofie postavený na princípoch beyond makretingu, ktoré neustále rozvíjame a adaptujeme pre obchodné ciele klientov, ktoré sú v rôznych odvetviach a v rôznom nastavení trhu a klienta odlišné. Naši klienti od nás neočakávajú všeobecne aplikovateľné riešenia, ale práve naopak, výrazne individuálny prístup, ktorý musí vychádzať zo schopnosti poznať nielen potreby, ale aj správne definovať možnosti klienta, ktoré on sám často nevidí alebo nevie pomenovať. Stále viac rastieme práve v schopnosti výrazne ovplyvňovať samotný produkt alebo službu, či cenovú politiku klienta. Samotná komunikácia prichádza na stôl až následne a to je zásadný rozdiel v tom, v čom sa mení úloha agentúry. To je beyond marketing.  

 

S:  Talenty: Čo treba urobiť preto, aby mali mladí, talentovaní ľudia záujem zapojiť sa do reklamného cirkusu a ako si ich v ňom udržať? 

2CREATE poskytuje služby postavené na schopnosti byť klientovi partnerom a nielen dodávateľom služieb. Seniorita know-how, skutočná ochota rásť postavená na vlastnej iniciatíve a záujem o dlhodobú spoluprácu a nie krátkodobé dobrodružstvo v prestupnej stanici, sú základné princípy nášho HR. Juniori nájdu u nás uplatnenie vtedy, ak majú jasno vo svojich kariérnych cieľoch a sú ochotní prijímať konštruktívnu kritiku a poctivo na sebe makať. Áno, uvedomujeme si, že to nemusí byť atraktívne pre mnohých juniorov hľadajúcich sa vo svete reklamy. Pokorne priznávame, že výchovu juniorských talentov prenechávame iným hráčom na trhu, ktorí sa tejto úlohy vedia zhostiť asi lepšie ako my. 

 

 

S:  Najväčšie výzvy do roku 2025: Čo čaká a neminie reklamu v nasledujúcich mesiacoch? Na aký vývoj trhu sa pripravujete? 

Slovenská ekonomika bude prechádzať špecifickým obdobím, ktorého vývoj ovplyvňujú faktory ako konsolidačné opatrenia či pozitívny vývoj úrokových sadzieb. Vývoj spotreby obyvateľstva je kľúčový faktor pri rozhodovaní o obchodných a marketingových stratégiách. Do vývoja marketingovej komunikácie bude naďalej stále viac vstupovať schopnosť adaptovať sa na rýchlo meniace sa podmienky a vývoj trhu. Z pohľadu nás ako agentúry, ktorá má veľmi silnú expertízu v oblasti strategického beyond marketingového poradenstva pri nastavovaní produktov, služieb či obchodných stratégií našich klientov, už teraz na konci roka 2024 vidíme, že rok 2025 bude o schopnosti mimoriadnej flexibility, agility a o „projektovom marketingu“, čiže krátkodobých formách a spoluprácach s neustálym vyhodnocovaním a prehodnocovaním nástrojov a postupov. 

 

S:  Aké KPIs si dávate pre rok 2025? 

V oblasti mimo Real Estate marketing: 

  • Udržanie spokojnosti klientov na minimálne súčasnej úrovni
  • Vzhľadom na zvyšujúci sa dopyt zo strany klientov, predpokladáme rast beyond strategického poradenstva o + 10 %
  • Rozšírenie accountského tímu v 1Q/25
  • Zvýšenie frekvencie interných školení
  • Celkový rast tržieb + 10 %

V oblasti Real Estate marketingu:

  • Ako líder trhu pokračovať v implementácií stále nových vylepšení smerujúcich k stále vyššej efektivite predaja developerských projektov
  • Dosiahnuť míľnik 100 projektov v portfóliu agentúry (aktuálne 90 projektov)
  • Implementovať CRM systém FRED Cloud na 15+ ďalších projektov
  • Implementovať naplánované vylepšenia v analytickom nástroji PARSER.sk, ktorým 24/7 analyzujeme 300+ projektov 

 

 

S:  Čo robíte preto, aby boli ľudia, ktorí pre vás a s vami pracujú, šťastní? 

Veľká časť tímu je v 2CREATE dlhodobá partia skvelých odborníkov, no najmä úžasných empatických ľudí, ktorí si veľmi dobre rozumejú, vedia sa baviť, ale aj zamakať a majú spoločné ciele. Zakladáme si na maximálne otvorenej komunikácii a vzájomnej dôvere. Problémy sa riešenia hneď pri vzniku a každý (vrátane vedenia) dostáva od kolegov otvorený feedback postavený na argumentácii a konštruktívnej kritike. Work-life balance je naša mantra a nie klišé. Máme jasný systém práce, ktorý je postavený na efektivite vynaloženého času na prácu. Po večeroch sa u nás nepreťahuje a víkendy patria striktne priateľom, rodine a voľnočasovým aktivitám. Vieme povedať klientom nie a vždy hľadať riešenie tak, aby to nemalo vplyv na dlhodobú spokojnosť tímu. Máme systém vzdelávania a školení, ktoré nás všetkých efektívne posúvajú vpred. A vo firme máme bazén, záhradu, pravidelné grilovačky, kopec ďalších benefitov a pohodovú atmosféru rodinného domu :). 

 

 

S:  Váš TOP projekt 2024? 

Klient: Lucaffè Slovensko 

Zadanie: Zvýšenie poznateľnosti talianskej značky kávy s využitím slovenského ambasádora  

Insight a riešenie: Aj keď nešlo zďaleka o rozpočtovo najväčší projekt, podarilo sa nám spojiť tému hokeja ako slovenského národného športu cez ambasádora značky Ľubomíra Višňovského a marketingovú stratégiu s jasne definovaným pozicioningom „talianskosti“ ako diferenciácie voči rastúcich konkurentom SK značiek. Kreatíva bola postavená na kombinácií hokejového žargónu a prirodzenom šarme ambasádora, s ktorý sa spoločne učíme po taliansky. Kampaň sme nasadili najmä v online priestore, OOH, printe a priestoroch predajných sietí. 

Výsledky: Vo všetkých kľúčových ukazovateľoch 25+% nárast vrátane 72% nárastu views IG. 

 

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.