Digitálne riešenia suplujú miesta prvého kontaktu

Digitálne riešenia suplujú miesta prvého kontaktu

V tohtoročnej prílohe Digitálne agentúry magazínu Stratégie sa stala hlavnou témou koronakríza a trápenie, či naopak príležitosti, ktoré so sebou doniesla. Redakcia vyspovedala tých najpovolanejších z digitálne prostredia, jedným z nich bol aj náš kolega - Matej Marček, Digital Department Director

S:  Ako zmenili značky komunikáciu v čase koronavírusu?

Vzhľadom na to, že sme už v 4Q 2019 rozoberali s klientmi nastupujúcu recesiu, boli sme na koronakrízu (nielen technicky) do značnej miery pripravení. Na lockdown sme reagovali okamžite už v prvých hodinách. Iba 15 percent našich klientov sa rozhodlo v aktuálnej situácii vyčkávať a radikálne seknúť komunikáciu. Zhruba 20 percent klientov má biznis, ktorý ich automaticky predurčoval na úspech aj v čase krízy. Pri tomto type klientov sme riešili skôr témy, ako nezaspať na vavrínoch a pozerať sa na situáciu stredno a dlhodobo. Viac ako dve tretiny našich klientov s nami veľmi intenzívne hneď v prvých dňoch riešilo možnosti rýchlej adaptácie. Pre každého klienta sme riešili individuálne nastavenie krátkodobej reakčnej stratégie, ale hneď sme vytvárali aj základy pre stratégiu komunikácie „po korone“. Spolu sme vytvorili za necelý mesiac viac ako 30 rôznych nových menších aj väčších projektov, ktoré reálne pomáhajú klientom prispôsobiť sa, resp. využiť príležitosti, ktoré kríza prináša

S:  Aké najväčšie zmeny v správaní zákazníkov prinesie pandémia

Posilnenie e-commerce, prehodnotenie priorít a zvýšenie opatrnosti pri nakupovaní.
Dôjde k prehodnoteniu priorít kritérií pri rozhodovacom procese. Komunikácia pridanej spoločenskej hodnoty produktu, služby bude takmer nutnosťou. Zároveň spôsob predaja, ktorý sa uchytí v čase krízy a bude vyhovovať dopytu aj ponuke, po kríze nezmizne, práve naopak.

S:  Najlepšia rada pre zadávateľov od agentúr

Nepanikáriť a poradiť sa s kvalitnou agentúrou. Pochopiť situáciu, priznať si, že svet sa zmenil, a nespoliehať sa len na pomoc zvonku. Neprestávať komunikovať, ale zároveň je potrebné sa vedieť prispôsobiť, identifikovať a využiť príležitosti. Táto kríza jednoducho nebude pre každého.

S:  Sociálne siete a výkonnostný marketing

Ktorý nástroj v digitáli funguje najlepšie v momentálnej situácii a fungoval aj pred vypuknutím pandémie?
V prvom rade dobrá reakčná stratégia: pochopiť, prispôsobiť sa, využiť príležitosti. Nástroje v čase krízy musia byť rýchlo realizovateľné. Veľkou výhodou je, že viaceré sme už mali vytvorené, čo konkurencii môže trvať aj mesiace.

S:  Súčasná situácia posilnila sociálne siete

Ktoré sociálne médiá majú na Slovensku stále najväčší výtlak?
Za nás na Slovensku jednoznačne Facebook. Štandardná a jedna zo základných zásahových platforiem podľa našich čísel dosahuje u našich klientov očakávané výsledky aj v zmysle zásahu, aj engagementu cieľových publík. Stále platí, že Facebook do veľkej miery supluje miesto prvého kontaktu so značkou a umožňuje ako jedno z mála médií one-to-one komunikáciu, preto veľmi dôležitú úlohu zohráva okrem obsahu aj community management. V čase koronavírusu vnímame túto platformu ako „must“ kanál, kde značky, o ktoré sa staráme, komunikujú kontinuitu svojich služieb, prípadne nové, špecifické riešenia alebo postupy. Ako najhorší krok vnímame vypínanie komunikácií, ktoré má za následok znižovanie kredibility. No okrem Facebooku, samozrejme, pre špecifické cieľovky Instagram, LinkedIn a TikTok, závisí však od klienta.

S:  Čo dokáže vaša agentúra ponúknuť v dnešnej situácii klientom?

2CREATE je fullservisová agentúra s integrovaných digitálnym oddelením. Veľa riešení sme už mali vyvinutých, niektoré sme ešte doladili a prispôsobili okolnostiam. Našim klientom sme veľmi proaktívne pripravili reakčné stratégie, ktorých cieľom je prispôsobiť sa vzniknutej situácii a následne sa adaptovať na nové podmienky trhu. Aktuálne nasadzujeme rôzne virtuálne prehliadky, cloudové riešenia, riešenia pre automatizáciu marketingu a celkovú digitalizáciu procesov práce so zákazníkom (klientske zóny, cross-sell riešenia,...).

Špeciálne pre segment realít máme riešenia ako online kúpa bytov (zaviedli sme už v roku 2019 ako prví na Slovensku) či jedinečný analytický, nami vyvinutý nástroj PARSER.sk. Ide o 24/7 monitoring viac ako 100 projektov na trhu, na základe ktorého vieme analyzovať LIVE dáta z trhu (až 21 parametrov pri viac ako 12 000 bytových jednotkách) a vytvárať ideálne nielen marketingové, ale aj obchodné stratégie.

TOP PRÁCA 2019: DAIKIN ZELENÁ VÝMENA
Klient: Daikin
Cieľ: Výmena/predaj klimatizácií s akcentom na ekológiu, pozicionovanie značky Daikin ako ekologického lídra v segmente HVAC
Riešenie: Pri kreatíve a nastavení kampane sme vychádzali z insightu, že veľa „domácich majstrov“ sa snaží demontovať starú klimatizáciu svojpomocne. Tento postup nie je ekologický, keďže ani chladivo, ani samotné zariadenie nevedia ekologicky znehodnotiť. Technici Daikinu starú klimatizáciu demontujú, v spolupráci so združením Envidom ekologicky zlikvidujú, a nainštalujú novú klimatizáciu s ekologickým chladivom. V 2CREATE vznikol vizuál klimatizácie v džungli, ktorý evokuje ekologický rozmer. Environmentálna téma bola podporená aj obchodným benefitom vo forme komunikačne pútavého šrotovného. Napriek relatívne nižšiemu budgetu rozdelenému medzi awareness a performance časť sa nám podarilo dosiahnuť výborný ohlas. Enviro téma mala u potenciálnych klientov ohlas, ktorý sa prejavil v konverziách na webe, ktoré prekonali naše očakávania a najmä v obchodných výsledkoch – zrealizovaných výmen klimatizácií.
Dosiahnuté výsledky: Presiahnuté KPI na konverzie v rámci webu daikin.sk o viac ako 200 percent.

OZVI SA NÁM

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.