Smapík: Ako chatbot pomáhal predávať čokoládu v lete

Smapík: Ako chatbot pomáhal predávať čokoládu v lete

Nášmu klientovi Smapies sme vymysleli koncept komunikácie, ktorý nebude len „must-have“, ale prinesie aj aktívny engagement, zvýši záujem a rozšíri povedomie o produkte.

Čokoláda sa cez leto predáva málo - to je nad pražiace augustové slnko jasné. Mnohé čokobrandy dokonca v lete úplne vypúšťajú nielen komunikáciu, ale aj predaj. A keďže v 2create nefungujeme na pasívnej báze „zadanie – vypracovanie“, rozhodli sme sa, že využijeme „tiché“ letné obdobie. Nášmu klientovi Smapies sme vymysleli koncept komunikácie, ktorý nebude len „must-have“, ale prinesie aj aktívny engagement, zvýši záujem a rozšíri povedomie o produkte. 

Cieľovka bola od začiatku jasná: generácia Z. Generácia, ktorá zbožňuje sladkosti a hry. Generácia, ktorá výborne reaguje na flashy vizuály, používanie slangu a netradičnú komunikáciu značky. 

Netradičné postupy v komunikácii na sociálnych sieťach sú v dnešnej dobe často kľúčové. 
Kampaň v off-season pre FMCG produkt musí nielen zaujať, ale mala by byť pre klienta aj finančne a personálne nenáročná. Preto sme si v tejto letnej kampani zobrali na pomoc Messenger Chatbota. 

Zoznámte sa, toto je Smapík! 

Chatbot, ktorému sme vytvorili originálnu identitu. Je vtipný, používa slang a pomáha nám namotávať cieľovku na  čoko guličky Smapies. Počas troch mesiacov si pokecal so siedmimi tisíckami používateľov, ktorým kládol kvízové otázky týkajúce sa toho, čo zbožňujú – hier. Podarilo sa nám tak spojiť silnú motiváciu (prostredníctvom hlavnej ceny, hernej konzoly Xbox One), vzťah používateľa k značke (cez gaming) a netradičný spôsob komunikácie (chatbot a kvíz).  

A výsledok? 

O Smapíkovi a brande Smapies sa dozvedelo viac ako pol milióna ľudí. 

Smapík sa na obrazovkách objavil viac ako tri milióny krát.

Pokecalo si s ním viac ako 7000 používateľov.

A ešte pikoška – 30. augusta mu za 24 hodín napísalo až 357 ľudí, čo je takmer 15 one-to-one komunikácii s potenciálnym zákazníkom každú hodinu (!).

Najdôležitejšia je však spokojnosť na strane klienta a fakt, že nás to spolu mega bavilo. :) Hľadáš netradičné, kreatívne, ale aj efektívne riešenia pre svoj brand? Ozvi sa nám, určite spolu niečo vymyslíme!

OZVI SA NÁM

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.