Dali sme dokopy pár vecí o copy
Dali sme dokopy pár vecí o copy

Slovný šalát má pre brand nulovú nutričnú hodnotu a „jemné učesanie“ klientskych textov je asi také ľahké ako rozpletať dredy hrebeňom. Rozpísali sme sa obsažne o obsahu, najudržateľnejšej pohonnej hmote každej značky.

Počujete ten PRÁSK? To spľasla naša agentúrna bublina, keď sme si uvedomili, že na klientskych meetingoch uvádzame na správnu mieru stále tie isté dezinformácie o práci s obsahom. Je pravda, že tvoriť obsah nie je nič ťažké. Môžete ním plniť vrecia. Ale pohľad zvonku vám nenapovie, v ktorom z nich je vzduch a v ktorom zlato. Kde teda získať KVALITNÝ obsah pre vašu značku? Stručná odpoveď: Na Hálkovej 9 v Bratislave 😊. A ak to chcete trochu obšírnejšie, checknite naše copy Q & As 👇

1. Je copywriting len o písaní reklamných textov?  

V skutočnosti je označenie kopíka za reklamného pisálka krátkozrakým sploštením, pre útlocitnejších jedincov priam až nadávkou. V ére postmodernistického zlievania pracovných disciplín už nie je cool predstierať, že copywriter, redaktor, editor, storyteller, fact checker, content specialist a idea maker nevedia sedieť na jednej stoličke. Ak hľadáte generický claim chutný ako nemocničný obed, to, samozrejme, zvládne aj chat GPT.

My v 2CREATE preferujeme BEYOND marketingový prístup. Vďaka širokej expertíze core členov nášho tímu a externých poradcov pre vás vieme vyprodukovať a distribuovať obsah, aký by bol za iných okolností rozvetvený v kompetenciách PR, mediálnych či digitálnych agentúr, ako aj redakcií spriaznených médií.

Primárnou výhodou „one-stop“ riešení pre contentový marketing je bezproblémová koordinácia zadávania a odovzdávania úloh = maximalizovanie úspory (klientovho) času a tiež kvality výstupov. Koordinácia je perfektne vyladená aj vo vnútri nášho tímu – postupy nestaviame na zaužívaných štandardoch, ale na praktických skúsenostiach.

Príkladom je tvorba webov. Najskôr ich verbalizujeme, až potom vizualizujeme, presne opačne, ako káže norma: 1. dizajn; 2. text. Copy trikrát filtrujeme – sitom stratégie, sitom kreativity a sitom SEO. S kopíkmi s hlavou stratéga a stratégmi s dušou kopíka si takýto odklon od šablón môžeme dovoliť.

 

 

2. Čo znamená „jemné učesanie“ textov?

Nenáročný task? Ani omylom! Dostať od klienta zadanie na „jemné učesanie“ textov, ktorým – z jeho pohľadu – vôbec nič nechýba (možno čiarka, dve) je do sladkého sna prezlečená nočná mora. Agentúrny pohľad na text je diametrálne odlišný od klientskeho pohľadu. Nie len preto, že ponúka čerstvú perspektívu nezainteresovaného, odosobneného páru očí. Text v copywriterskom rámci totiž nedefinuje len bezchybný pravopis, gramatika a štylistika, ale aj iné, z pohľadu budovania contentovej stratégie relevantnejšie hodnoty.

Jednou z nich je flow, doslova prúdenie. V prenesenom význame to znamená, že pri čítaní text dobre „odsýpa“ a ku konzumentovi sa hlavný message dostane nenútene, podprahovo, ale hlboko pod kožu. Rizikom CGC obsahu (surového, s agentúrou nekonzultovaného, client generated contentu)  je vysoký pomer slovného šalátu. Predstavte si ho ako „vatu“ superlatívov, nezašpecifikovaných produktových benefitov, všeobecných fráz a ďalších ľahko zabudnuteľných viet.

V dobe vysokej saturácie marketingových obsahov je prirodzené, že ľudia sú slepí a hluchí voči odkazom, ktoré ich nevyrušia a nevybočujú z priemeru. Nájsť „faktor X“ a diferenciačný prvok je job pre BEYOND marketingovú agentúru, nie pre klienta.

 

 

3. Je internet najlepší zdroj insightov?  

Neoceniteľný, ale určite nie najlepší. V 2CREATE berieme „krok 0“ alebo predprodukčnú fázu budovania contentovej stratégie nesmierne vážne. Vieme, že dobrý insight je základný kameň kampane, a naopak, ten zlý, môže celú kampaň pochovať.

Čo sa nám opakovane osvedčilo, je panoramatické videnie témy, teda nelimitovanie sa na priestor internetu, tobôž toho slovenského. Milujeme dlhé a produktívne brainstormingy, prekopávanie sa v päťdesiat (či päťsto) rokov starých prípadových štúdiách a ak si to situácia vyžaduje, strihneme si štúdium latinčiny aj klingončiny.

Máme oči aj uši otvorené, v online aj offline svete. To všetko s cieľom priniesť klientovi insight, ktorý v jednej vete, niekedy v jednom slove alebo znaku skomprimuje všetko podstatné, na čom sa dá stavať pri posúvaní značky dopredu.

 

 

4. Prečo je dôležitá obsahová debordelizácia, konsolidácia a multiplikácia?

Konečne prichádzame k odpovedi, na ktorú naši klienti čakajú: „Pretože šetrí VÁŠ čas“. Už z riadkov vyššie je zrejmé, že tvorbu kvalitného obsahu si treba „odsedieť“. Jedným z najčastejších copy mýtov, s akými sa u našich klientov stretávame, je ich obava, že odsedenie bude na ich konci. Nemusí a ani nebude. Klient iba schváli, hodí podpis a môže si spokojne venovať svojmu core biznisu. Aby to tak bolo, stačí zachovať následnosť krokov v procese obsahovej debordelizácie, konsolidácie a multiplikácie.

Debordelizácia je dôsledný obsahový audit starších webových textov, článkov, blogov či postov na sociálnych sieťach. Konsolidácia spočíva v oddelení slovného šalátu od informačne hodnotných textov a ich nakumulovaní na jedno východiskové miesto – content hub (o ňom ale až nabudúce, lebo je to taký mega booster obsahu, že si zaslúži samostatný blog).

Následná multiplikácia je zas o úprave a zdieľaní konzistentného odkazu brandu naprieč celým spektrom mediálnych outletov a formátov. Ako BEYOND marketingová agentúra ponúkame všetko od chrumkavých insta feedov, cez tvorbu firemného časopisu (od A po Z) až po produkt garantovanej publicity, čo je pre klienta záruka, že tlačová správa či natívny článok sa dostanú k tej správnej cieľovke na garantovaných viac ako 40 portálov, no v priemere dosahujeme pravidelné publikovanie na magickej stovke slovenských portálov. 

 

 

5. Existuje bezúdržbový content manažment?  

Náš BEYOND marketingový pracovný mód je zdanlivo paradoxný. Pozývame klienta stať sa spoluautorom obsahu. Zároveň ho pozývame venovať pozornosť dôležitejším veciam ako dohliadaniu na správu a priebeh jeho reklamných kampaní.

Aby sme si rozumeli, bezúdržbovosť content manažmentu garantujeme na klientskom konci, na našom makáme ostošesť! Interné know-how, ktoré sme opísali  v bode číslo 4, nám ale dovoľuje zhromaždiť, spracovať a vydávať maximum využiteľných vstupov pri takmer nulovej časovej záťaži pre našich klientov. Klientsko-agentúrna dynamika à la v 2CREATE je založená na dôvere, profesionalite, ale aj proaktívnom prístupe a „antikorporátnom“ rebelantstve.

 

 

Rozumieme, že to môže pôsobiť ako silácke reči, preto pridávame niečo silnejšie. Čísla a fakty:

  • Vypustili sme do sveta 400+ webov.
  • Vytvorili sme 800+ natívnych článkov a tlačových správ.
  • Spracovali sme 100+ klientskych blogov.
  • Produkčne sme vypiplali 50+ firemných brožúr a časopisov.

Viac ako 5 rokov patríme medzi špičku v tvorbe kvalitného a hlavne efektívneho natívneho content marketingu na Slovensku. Ako o nás povedal Filip Kuna (CEO Strossle SK):

 

 

A to je len malá ukážka, čo spolu dokážeme. Ozvite sa nám, nech si osobne povieme, ako vysoko sa vaša značka dostane so špičkovým BEYOND marketingovým servisom. My v 2CREATE v tom máme jasno: sky is the limit. 😉